Geleceğin Şirketi Olmak

Başak Tecer Eğitim ve Danışmanlık, 22 Şubatta The Marriott Hotel’de  “Geleceğin Şirketi Olmak” workshopu ile davetlilerine ev sahipliği yaptı. Öncelikle davetleri ve konuklarını samimi bir şekilde ağırladıkları için Başak Tecer ve Esra Kemer Tülü’ye teşekkür ederim.

Birbirinden değerli konuşmacıları ve ödül almış uygulamaları dinleme fırsatı buldum. Tüm konuşmaları burada aktarmak zor olacağı için etkilendiğim anları kısa kısa notlar halinde siz takipçilerime sunmak istiyorum.

GörselARDA ÜÇER – SPEAK ÇAĞRI MERKEZİ İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRÜ

Çağrı merkezlerinde çalışmanın ne kadar zor olacağını hepimiz tahmin edebiliyoruz. Sürekli insanların şikâyetlerini dinlemek ve onların şikâyetlerine çözüm üretebilmek kolay olmasa gerek… Böyle bir çalışma ortamında ise mevcut çalışanı elde tutmak daha da zorlaşıyor. Hele ki şirketin yaş ortalamasının 24 olduğu dinamik bir şirketse bu… Ama Arda Üçer ve ekibinin uygulamalarını dinledikçe “Kalk Hayati Speak’e iş başvurusu yapmanın tam zamanı” dedim. 🙂 Speak Çağrı Merkezi, İK uygulamalarına başlamadan önce Y kuşağı kimdir, ne değildir ve nasıl mutlu ederizin üzerine oturup konuşmuşlar. Sonuç olarak da hayatının her aşamasında “aferin”lerle büyüyen bir Y kuşağını “onlara değer vererek ve onlara değerli olduklarını hissettirerek” olacağı kanısına varmışlar. Gerçekten de öyle, bir Y kuşağı olarak değer verilmek ve takdir edilmek bizleri mutlu ediyor.  İK uygulamalarını geliştirebilmek adına mail yoluyla çalışanlarından öneri isteyen Speak bundan yeterince geri dönüş alamayınca bir duvara pano oluşturarak post-itlerle çalışanlarından önerilerini yapıştırmalarını istemişler. Çalışanlar uygulamaya anında tepki vererek önerilerini hızlandırmışlar ve yönetim olarak uygun olan önerilere anında cevap vererek çalışanlarını takdir etmişler.

İştahınız kabardı değil mi? “Bende burada çalışmak istiyorum” dediğinizi duyar gibiyim. 🙂 Ama daha bitmedi. Öyle bir şirket düşünün ki şirketiniz günde size 4 defa “bugün nasılsın, neler hissediyorsun?” diye halinizi hatrınızı sorsun.  Gelen bir cevap her şeyi anlatmaya yetiyor bence. İşte o can alıcı cevap: “şirketim bana sevgilimden daha çok değer veriyor.”

İç terfi oranları da oldukça yüksek. İşe başladıktan 6 ay sonra çalışanlarına terfi etme imkânları sunuyor. Terfi eden çalışanlarına da bir sürpriz yapıyor Speak.  Terfi eden kişilerin ailelerine bir mektup göndererek “bu çocukları sizler yetiştirdiniz, kutlarız” gibi içten ve samimi bir şekilde hem çalışanını hem de ailesini sevindiriyorlar. Bütün bu uygulamalarını da “insana saygı” ödülüyle taçlandırmışlar. Speak yönetimini ve Arda Üçer’i işlerini aşkla yaptıkları için tebrik ediyorum.

GörselALPER YILMAZ – İŞ HUKUKU AVUKATI

İş hukukunu bu kadar eğlenceli bir şekilde dinlediğimi hatırlamıyorum. Alper Yılmaz, hukukun kompleksli cümlelerinden sıyrılıp kendi mizahıyla sade bir şekilde yoğuran ender avukatlardandır. Ödüllü firmaların sunumundan sonra bu tür güzel tablolarını gördüğüne sevinen Yılmaz mahkeme salonlarının soğukluğundan biraz yakındı. 🙂 Görünen gerçekliklerle, kâğıt üzerindeki gerçeklikler üzerinde uçurumların olduğunu ve İK’cılar olarak her türlü çalışmalarımızın kanıtı için bunu belgelememizin önemi üzerinde durdu.  Bir İK’cının ayrıca bir hukuk şapkasının da çantasında bulundurması gerektiğinin İK’cılara artı kazandıracağını belirtti.  Beni en çok etkileyen tanımlardan biri de iş ilişkisi üzerine geliştirmiş olduğu benzetmeydi. “İş ilişkisi evlilik gibidir. Mülakatla flörte başlarsınız, iş sözleşmesi ile evliliğe adım atar ve evlendikten sonra çalışanlarınızın farklı boyutlarını görürsünüz. Bunun sonucunda boşanmalar ya anlaşmalı olur ya da nizalı şekilde olur.” diyerekten gönlümde taht kurdu. 🙂

GörselŞEREF OĞUZ – SABAH GAZETESİ KÖŞE YAZARI

  • İş hayatına gazeteci gözüyle baktığınızda kötü bir şirket kendi iyi gösteremez. Bu bir noktaya kadar sürer ve daha sonra şirketin çöküşünü izlersiniz.
  • Kurumlar için asıl sosyal sorumluluk işini adam gibi yapmaktır. Mal ve hizmetini düzgün üret, havayı ve suyu kirletme.
  • Eğer bir kurumsal sosyal sorumluluk projesine imza atacaksınız bunun vizyonunuzla tutarlı olmasına dikkat edin.
  • Kurumsal sosyal sorumluluk; hamilelik gibidir; ya yapacaksın ya da yapmayacaksın. İşini yarıda bırakmayacaksın.
  • Gazetecilikte 80,20 oranı değişti. Önceden %80 toplumun çıkarları %20 gazetecinin kendi imajı ön plandayken bugün ise %80 imaj %20 toplum çıkarları ön planda tutuluyor.
  • Sermaye gruplarını korumak toplum çıkarlarını korumanın önüne geçti.

Sözün Özü

 “Geleceğin Şirketi Olmak” workshopundan çıkarımlarım; geleceğin şirketi olabilmek için çalışanlarınız “odak noktası” olmalıdır. Bir yandan mal ve hizmet üretirken topluma faydalı işlerde yaparak sosyal sorumluluk projeleriyle toplumu desteklemelisiniz.

Reklamlar

Etiketlendi:, , , , ,

One thought on “Geleceğin Şirketi Olmak

  1. iş fikirleri 17 Nisan 2013, 12:24 Reply

    henüz bu günü yakalayan şirketler ve yöneticiler varken bu tip workshoplarında yapıldığı ve bu workshoplara katılanların olduğunu bilmek güzel

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: